Samorządy motywowane wsparciem finansowym w ramach instrumentu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych kontynuują działania związane z budową/przebudową sieci tras rowerowych w metropolii warszawskiej. Ze względu na dużą skalę przedsięwzięcia rekomendujemy utrzymanie systemu jednolitego oznakowania wszystkich tras rowerowych, które będą budowane w ramach instrumentu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Wspólne oznakowanie realizowanych projektów ułatwi zaplanowanie i przeprowadzenie zunifikowanych akcji informacyjno – promocyjnych związanych z zachęcaniem mieszkańców metropolii do korzystania z rowerów podczas dojazdów do pracy. Spójne oznakowanie tras rowerowych będzie jednym z narzędzi mających na celu zbudowanie wśród mieszkańców świadomości odnośnie współpracy między m.st. Warszawą a podwarszawskimi gminami mającej na celu realizację wspólnych projektów dla rozwoju całej metropolii.
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych ogłosiła nabór 3.2 Mobilność miejska w ZIT, nr FEMA FEMA.03.02-IP.01-017/24 (RWS).
Wspierane będą projekty polegające na:
- zakupie zeroemisyjnego i niskoemisyjnego taboru autobusowego,
- rozbudowie infrastruktury paliw o punkty ładowania pojazdów elektrycznych i stacji tankowania pojazdów wodorowych dotyczy wyłącznie pojazdów transportu publicznego,
- rozbudowy infrastruktury o punkty tankowania paliwami alternatywnymi m.in. CNG, LPG/LNG, biomasa – wyłącznie dla pojazdów transportu publicznego.
Zakup taboru innego niż bezemisyjny będzie możliwy tylko w przypadku, gdy zakup taboru bezemisyjnego nie będzie uzasadniony z przyczyn eksploatacyjnych lub technicznych. Wnioskodawca w takim przypadku jest zobowiązany dołączyć do wniosku o dofinansowanie analizę kosztów i korzyści. Wnioskodawca musi wykonać wiarygodną analizę kosztów i korzyści, która wykaże zasadność zakupu taboru niskoemisyjnego. Należy wykorzystać analizę przygotowywaną zgodnie z zapisami art. 37 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych. W sytuacji gdy brak jest takiej analizy, należy wykorzystać metodykę zawartą w art. 37.
Termin naboru
start: 15.02.2024
koniec: 26.03.2024
Pula środków na nabór wniosków
52 452 578,52 PLN
Dokumentacja konkursowa dostępna jest na stronie Fundusze Europejskie dla Mazowsza