26 lut 2018 | Administrator m.st Warszawa

– Strategiczne warsztaty prowadzone przez ekspertów pozwolą nam na wskazanie flagowych projektów i ścisłą koordynację  działań na rzecz harmonijnego rozwoju naszej metropolii. Głosy samorządów są dla nas bardzo ważne – mówi Michał Olszewski, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

Fundusze europejskie w nowej perspektywie finansowej 2020+ będą już uwzględniały nowy podział województwa mazowieckiego na dwie jednostki statystyczne. Miasto wraz z 70 gminami tworzącymi NUTS „warszawski stołeczny” (Warszawa i dziewięć sąsiadujących powiatów: grodziski, legionowski, miński, nowodworski, otwocki, piaseczyński, pruszkowski, warszawski zachodni oraz wołomiński) rozpoczęło właśnie opracowywanie „Planu działań strategicznych dla metropolii warszawskiej w kontekście programowania i realizacji polityki spójności po 2020 roku”. Przypomnijmy – dotychczas stolica współpracowała z 39 gminami, z którymi podpisała porozumienie w 2014 r.

W czwartek 22 lutego odbyły się pierwsze warsztaty dla przedstawicieli gmin, miast i powiatów współtworzących Obszar Metropolitalny Warszawy, które poprowadziły dr hab. Marta Lackowska i dr Katarzyna Szmigiel-Rawska z Instytutu Geografii Społeczno- Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Warszawskiego. Uczestnicy dyskutowali o priorytetach rozwojowych metropolii warszawskiej i zakreślili ramy dalszej współpracy oraz integracji. A reprezentanci gmin współpracujących przy projektach w ramach instrumentu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych podzielili się swoimi doświadczeniami z „nowymi” członkami stołecznego NUTS-a.

Warsztaty potrwają do maja br. a efektem wspólnych prac będzie przyjęcie „Planu działań strategicznych dla metropolii warszawskiej w kontekście programowania i realizacji polityki spójności po 2020 roku”.

Miasto planuje już dalsze zacieśnianie współpracy i podpisanie, nowego porozumienia  o współpracy ze wszystkimi 70 samorządami obszaru metropolitarnego.

 

Więcej w materiale video:
https://www.facebook.com/ZdecydujmyOWarszawie/videos/1861931300486832/

31 sty 2018 | Administrator m.st Warszawa

Startują kolejne projekty wpływające na zmniejszanie poziomu emisji zanieczyszczeń i usprawnienie transportu w metropolii warszawskiej. Samorządy pozyskają dodatkowe 23 mln złotych dofinansowania z funduszy europejskich w ramach instrumentu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych na rozbudowę systemu parkingów „Parkuj i Jedź”. Powstanie 8 obiektów zapewniających 961 miejsc parkingowych dla samochodów oraz 335 miejsc dla rowerów. 30 stycznia br. Gmina Michałowice podpisała umowę o dofinansowanie projektu. Do zawarcia umów przygotowują się również miasta Nowy Dwór Mazowiecki, Żyrardów, Zielonka oraz gmina Jaktorów.

Samorządy zaangażowane w rozwój metropolii warszawskiej prowadzą działania służące poprawie warunków i jakości życia jej mieszkańców poprzez realizację projektów mających na celu m.in. zmniejszenie poziomu emisji zanieczyszczeń i uciążliwości transportu. Ważnym elementem realizacji tych założeń jest budowa systemu parkingów „Parkuj i Jedź”. Sieć parkingów posłuży, w szczególności mieszkańcom przedmieść, w codziennych dojazdach do centrum, a także zachęci do podróżowania komunikacją zbiorową, gdyż głównym argumentem „za” wyborem konkretnych inwestycji było skoordynowanie ich z transportem miejskim.

W efekcie współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego, miasta stołecznego Warszawy oraz podwarszawskich gmin w ramach drugiego konkursu wybrano do realizacji 5 projektów, dzięki którym zostanie poszerzona metropolitalna sieć parkingów „Parkuj i Jedź”. Planowane inwestycje będą obejmować wybudowanie nowych parkingów w podwarszawskich miastach Nowy Dwór Mazowiecki, Żyrardów, Zielonka oraz w gminach Michałowice i Jaktorów. Dostępność nowoczesnych parkingów „Parkuj i Jedź” w miejscowościach sąsiadujących z Warszawą to bezpośrednia korzyść również dla miasta stołecznego – przekonuje Michał Olszewski, Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. Stworzenie mieszkańcom podwarszawskich gmin możliwości bezpiecznego pozostawienia samochodów na obiektach „Parkuj i Jedź” zlokalizowanych przy węzłach przesiadkowych transportu publicznego ograniczy liczbę aut wjeżdżających do Warszawy – dodaje. Z bezpłatnego parkowania będą mogli korzystać podróżujący posiadający bilet komunikacji miejskiej lub bilet lokalnego przewoźnika. Zakłada się, ze parkingi „Parkuj i Jedź” zlokalizowane w podwarszawskich gminach będą jednolicie oznakowane. Wszystko po to, aby mieszkańcy w łatwy sposób odróżnili parkingi działające w systemie od innych: „dzikich” lub działających na zasadzie komercyjnej.

Jest to już kolejny krok w budowaniu sieci parkingów ‘Parkuj i Jedź” w ramach metropolii warszawskiej. W grudniu 2016 r. rozstrzygnięto pierwszy konkurs, w ramach którego wyłoniono projekty, które przewidywały budowę/ przebudowę 27 obiektów zapewniających 2 697 miejsc parkingowych dla samochodów oraz 1133 dla miejsc dla rowerów. Kilka obiektów, m.in. w Jaktorowie, Radzyminie i Wołominie już zostało oddanych mieszkańcom do użytkowania.

Strona 3 z 1812345...10...Ostatnia »
Skontaktuj się z nami

Chwilowo jesteśmy offline. Zostaw wiadomość, odpiszemy najszybciej jak to będzie możliwe.

Witamy! Rozpocznij rozmowę

Wciśnij ENTER by wysłać wiadomość
Google+